Green smoothies a detox s Vitamixem




 


GREEN SMOOTHIES - jak na to?

Každý si může namixovat "zelenáč" podle svého, ale pár snadných pravidel vás ušetří případného zklamání a pomohou vám vytvořit skvělá smoothies přesně podle vaší chuti :)

1) Mixujte dohromady jen zelené listy s ovocem a vodou - nepřidávejte k ovoci kořenovou zeleninu a zeleninu se škrobem (brukvovité, hlízy apod.). Rychlá pomůcka: Ovoce jsou všechny plody, zelenina kořeny, košťály a hlízy a „listy“ jsou natě, výhonky a vše zelené bez sacharidů (špenát, salát...)
Více v článku „Tohle že je ovoce?
 
2) Nekombinujte příliš mnoho surovin. V jednoduchosti je krása i skvělá chuť. Používejte max. 3-4 různé suroviny. Je to jako s barvami – když smísíte modrou a žlutou, vznikne zelená, když ale přidáte další barvy, vždy to skončí nedefinovatelnou temnou směsí...
Ideální jsou listy (třeba špenát, mangold či salát), banán nebo hruška (které to osladí) a šťavnatého ovoce (pomeranč, jablko aj. - buď vcelku nebo odšťavněné)
 
3) Nebuďte na sebe moc přísní. Dopřejte si čas, než si váš mlsný jazýček na chuť zelených šťáv zvyknete a  začněte mixovat minimálně s 60% ovoce. Postupně poměr obracejte až na 60% zelených listů nebo klidně zcela zeleninový mix. Dobrá zpráva je, že vaše tělo a chuť si o to sama řekne. Sladkého budete potřebovat stále méně. 
Jazyk si postupně odvykne od „nepřirozeně“ sladkých pamlsků, které vám „zdeformovaly chuť“.
 
4) Střídejte zelené suroviny. Příroda si svou zeleň tak trochu sama chrání a také většina jedlých listů obsahuje v minimálním množství různé alkaloidy a jiné „jedy“. Tělo se jich sice umí snadno zbavit, ale dlouhodobá konzumace stále stejných listů (máme na mysli měsíce) by mohla jejich hladinu zvýšit. Střídejte je proto ideálně třeba v týdenních intervalech.
Zejména u listů ze „zeleniny“ však není třeba mít obavy. Jedlý plevel a byliny střídejte častěji. A nezapomeňtě - v přírodě či na louce sbírejte jen to, co bezpečně znáte!
 






Zpět na výpis článků